NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
41 - (2084) حدثني
أبو الطاهر
أحمد بن عمرو
بن سرح.
أخبرنا ابن
وهب. حدثني
أبو هانئ؛ أنه
سمع أبا
عبدالرحمن
يقول عن جابر
بن عبدالله؛
أن
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم قال له
(فراش للرجل.
وفراش
لامرأته.
والثالث للضيف.
والرابع
للشيطان).
{41}
Bana Ebû't-Tâhir Ahmed
b. Amr b. Şerh rivayet etti. (Dediki): Bize İbni Vehb haber verdi. (Dediki):
Bana Ebû Hânî rivayet etti ki, kendisi Ebû Abdirrahman'ı, Câbir b. Abdillah'dan
naklen, ona da Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) söylemiş olmak üzere
şöyle derken işitmiş:
«Erkek için bir döşek,
karısı için de bîr döşek. Üçüncüsü misafir için, dördüncüsü de şeytan içindir.»
İzah:
Bu hadîsten murad
ihtiyaçtan fazla döşek edinmenin doğru olmadığını beyândır. Çünkü fazlasını
edinmek öğünmek, böbürlenmek ve dünya zinetine aldanmak içindir. Bu sıfatta
olan her şey mezmum ve çirkindir. Mezmum olan şeyler de şeytâna izafe edilir.
Çünkü şeytan bu gibi şeylerden razı olur. İnsanlara vesvese vererek onları
güzel gösterir. Ulemâdan bazıları hadîsi zahiri mânâsı üzere bırakmışlardır. Bu
takdirde lüzumsuz yere edinilen döşek v.s. şeytan için hazırlanmış olur. Şeytan
gece ve gündüz istirahatlarında o döşekte yatar. Nitekim bir kimse geceleyin
evine girerken besmele çekmese orada da şeytan geceler.
Karı koca için
müteaddit döşek edinmeye gelince : Bunda beis yoktur. Çünkü her biri hastalık
ve benzeri hallerde ayrı döşeğe muhtaç olabilir. Bazıları bununla istidlal
ederek : «Bir kimseye karısıyle beraber yatmak lâzım gelmez, ayrı döşekte
yatabilir.» demişlerse de bu istidlal zayıftır. Çünkü burada maksat hastalık ve
benzeri gibi ihtiyaç zamanıdır. Gerçi bir kimsenin mutlaka karısıyle bir
döşekte yatması vâcib değilse de, o cihet başka delilden anlaşılmıştır. Doğrusu
şudur ki : Bir özür bulunmadıkça karı-kocanın beraberce yatmaları efdaldır.
Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in devam üzere yaptığı fiili budur.
Her gece teheccüd namazına kalkar, sonra yine zevcesinin yanına yatardı.